+48327570090
sklep@kolpaki.com.pl
Kołpaki montowane na śruby czy na pierścień?
Takie pytanie zadaje sobie wielu kierowców, choć pewnie nie wielu już używa koÅ‚paków montowanych na Å›ruby. KoÅ‚paki na Å›ruby majÄ… już dÅ‚ugÄ… historiÄ™ i prawdopodobnie dobiegÅ‚a już ona koÅ„ca.
Jakie byÅ‚y zalety koÅ‚paków montowanych na sruby:
i to chyba tyle.
Jakie sÄ… wady koÅ‚paków przykrÄ™canych:
Ale to nie wszystko podstawowÄ… wadÄ… takich koÅ‚paków jest to, iż Å‚atwiej odpadajÄ…. KtoÅ› mógÅ‚by zadać pytanie dlaczego?
Odpowiedź na to pytanie jest prosta, a mianowicie z czasem kiedy rozwój motoryzacji nastÄ™powaÅ‚ zmieniaÅ‚a siÄ™ także konstrukcja samochodu. WiÄ™ksze osiÄ…gi sprawiÅ‚y, iż trzeba byÅ‚o przeprojektować caÅ‚y seystem hamulcowy i tradycyjne hamulce bÄ™bnowe zastopione zostaÅ‚y hamulcami tarczowymi.
KtoÅ› zapyta co za różnica? Ale różnica jest kolosalna i to nie tylko jeÅ›li chodzi o sprawność hamulca tarczowego w stosunku do hamulca bÄ™bnowego. Hamulec tarczowy pracuje przy dużo wiÄ™kszej temperaturze.
Niestety temperatura ta jest na tyle duża, iż ciepÅ‚o tarcz przekazywane jest także na piastÄ™ i Å›róby mocujÄ…ce koÅ‚o.
Rozgrzane Å›róby, które stykajÄ… siÄ™ bezpoeÅ›rednio z koÅ‚pakiem rozgrzewajÄ… plastik, otwory siÄ™ powiÄ™kszajÄ…, a siÅ‚a bezwÅ‚adnoÅ›ci jest na tyle duża, że takie koÅ‚paki dużo Å‚atwiej zgubić.
Z tego powodu praktycznie wszyscy producenci odeszli od produckji koÅ‚paków montowanych na Å›ruby na rzecz koÅ‚paków montowanych na pierÅ›cieÅ„.