KONTAKT
telefon  +48334446205
fax  +48327570090
email  sklep@kolpaki.com.pl


Szukaj

Przymierzalnia
zobacz jak wyglądają kołpaki na samochodzie

Kołpaki montowane na śruby czy na pierścień?

Takie pytanie zadaje sobie wielu kierowców, choć pewnie nie wielu już używa kołpaków montowanych na śruby. Kołpaki na śruby mają już długą historię i prawdopodobnie dobiegła już ona końca.

Jakie były zalety kołpaków montowanych na sruby:

i to chyba tyle.

Jakie są wady kołpaków przykręcanych:

Ale to nie wszystko podstawową wadą takich kołpaków jest to, iż łatwiej odpadają. Ktoś mógłby zadać pytanie dlaczego?

Odpowiedź na to pytanie jest prosta, a mianowicie z czasem kiedy rozwój motoryzacji następował zmieniała się także konstrukcja samochodu. Większe osiągi sprawiły, iż trzeba było przeprojektować cały seystem hamulcowy i tradycyjne hamulce bębnowe zastopione zostały hamulcami tarczowymi.

Ktoś zapyta co za różnica? Ale różnica jest kolosalna i to nie tylko jeśli chodzi o sprawność hamulca tarczowego w stosunku do hamulca bębnowego. Hamulec tarczowy pracuje przy dużo większej temperaturze.

Niestety temperatura ta jest na tyle duża, iż ciepło tarcz przekazywane jest także na piastę i śróby mocujące koło.

Rozgrzane śróby, które stykają się bezpoeśrednio z kołpakiem rozgrzewają plastik, otwory się powiększają, a siła bezwładności jest na tyle duża, że takie kołpaki dużo łatwiej zgubić.

Z tego powodu praktycznie wszyscy producenci odeszli od produckji kołpaków montowanych na śruby na rzecz kołpaków montowanych na pierścień.

 

 

ZALOGUJ SIĘ
Login (email):
Hasło:
Przypomnij hasło
Login (email):
KOSZYK
Koszyk pusty
Kontynułuj zakupy
wybierz inny produkt
Idź do koszyka
aby zakończyć zakupy